Zámer nevyšiel. Aj tento VKV prevádzkový aktív som išiel s rovnakým setupom ako ten minulý. Prečo?
Ale poďme na to postupne. Pri vysielaní z kóty je dôležité napájanie. To zabezpečujú dva akumulátory. Jeden napája rádiostanicu Kenwood TR-751E, druhý cez menič dobíja netbook. Výrobca síce uvádza, že plne nabitý by mal na interný akumulátor vydržať 6 a viac hodín, no pri záťaži je to ani nie polovica a tak je dobíjanie nutné.
Zmena napájania z akumulátorov na elektrocentrálu
Zásadnou zmenou malo byť nasadenie elektrocentrály. Tuson ELC1000 sa javila ako vhodná – je založená na 4-taktnom motore a obsahuje AVR. Doma som len nalial olej a benzín a vyskúšal naštartovať. Chytila sa prvýkrát.

Na kóte nad obcou Horná Súča som po príchode najprv postavil stožiar s anténou. Elektrocentrála prišla ako posledná na rad. Naštartovala taktiež na prvýkrát. Pripojil som zdroj a nabíjačku netbook-u. Do začiatku VKV prevádzkového aktívu ostávalo asi 20 minút. Po chvíli však ostalo tichou. Blackout. Elektrocentrála vypla. Pozrel som sa či nevidím nejaký problém, chvíľu počkal. Taktiež naštartovala hneď. O ďalších desať minút sa však blackout opakoval. To som už vedel, že je zle. Prekábloval som teda napájanie na akumulátory. Čo je príčinou, že elektrocentrála vypína? Zatiaľ neviem, ale napadá ma aj príliš malá spotreba. Totiž netbook a TCVR na príjme majú relatívne malú spotrebu a možno dochádza k tomu, že motor je „dusený“ až zhasne. Zrejme aj kvôli AVR by bolo vhodné elektrocentrálu predzaťažiť ako to popisuje Stano OM8ST

Zrejme aj teplé počasie spôsobili lepšie podmienky šírenia na juh ako pred mesiacom. Signál viacerých staníc bol silnejší ako vtedy, pri 9A1N som zaznamenal zrejme aj airplane scatter. Overiť sa to ale nedalo, lebo netbook nemá taký výkon, aby zvládol náročnejšie programy ako AirScout súbežne s logom a KST chatom.
KST chat je dosť významná pomoc. VKV-isti vedia, že pokiaľ sa natočia antény správne, tak výrazne rastie šanca na spojenie oproti situácii keď každá stanica smeruje antény inam. Mne sa napríklad takto podarilo spojenie s YO5LD z KN5, OK1DOY z JN69 či OK1TDO z JO70. Používam wtKST, ktorý mi vyhovuje viac ako klasický chat v okne prehliadača.

Vyšší počet násobičov vo VKV PA
Vďaka tomu a lepším podmienkam šírenia na VKV prevádzkový aktív v júni posunul počet násobičov na 18 a taktiež je v logu o spojenie viac ako minule. Pomerne málo spojení bolo spravených na výzvu. Na mape vidno aj menší počet staníc blízkych OK2 staníc. Škoda, že sa nepodarilo opäť nájsť niekoho zo slovenských KN štvorcov, aj keď Slavo OM0AS a ďalší na pásme boli. Snáď nabudúce.

Uvidíme, s čím sa podarí prísť o mesiac. Rezervy ešte sú značné, takže je stále na čom pracovať. Na nasledujúcej mape vidieť, že v logu nie sú žiadne stanice z českého hlavného mesta a okolia. Rovnako smer v línii Hradec Králové a Liberec je veľmi chudobný.

Log z contestu je už nahraný do Clublog-u a taktiež na https://www.hamradio.hr/vhfrobot/index.php . Myslím, že by to malo byť štandardom pre každého rádioamatéra verejne vystaviť denník, čo poviete?
Denník OM0AAO z VKV PA
date | time | Call | Mode | Sent | Rec | WWL | claimed QRB | calculated QRB | 2way CC | ||
210620 | 0801 | OE6V | 1 | 59 | 001 | 59 | 035 | JN76XU | 280 | 280 | ✓ |
210620 | 0802 | OK2BSP | 1 | 59 | 002 | 59 | 003 | JN99AK | 52 | 52 | |
210620 | 0803 | OM3WKX | 1 | 59 | 003 | 59 | 004 | JN98DR | 37 | 37 | |
210620 | 0806 | OL70KRT | 1 | 59 | 004 | 59 | 004 | JN99BK | 53 | 53 | |
210620 | 0808 | OM6CV | 1 | 59 | 005 | 59 | 005 | JN99LD | 76 | 76 | |
210620 | 0810 | OK1KTW | 1 | 59 | 006 | 59 | 022 | JN89IW | 140 | 140 | |
210620 | 0812 | OK2MAJ | 1 | 59 | 007 | 59 | 004 | JN89SG | 45 | 45 | |
210620 | 0822 | HA50VQ | 1 | 59 | 008 | 55 | 032 | JN87GJ | 206 | 206 | ✓ |
210620 | 0825 | 9A2DM | 1 | 59 | 009 | 59 | 034 | JN86KD | 326 | 326 | ✓ |
210620 | 0829 | OM3KGW | 1 | 59 | 010 | 59 | 027 | JN99CH | 42 | 42 | |
210620 | 0834 | OM3KHT | 1 | 59 | 011 | 59 | 029 | JN99JC | 63 | 63 | |
210620 | 0836 | OM6TX | 1 | 59 | 012 | 59 | 019 | JN88MK | 91 | 91 | ✓ |
210620 | 0837 | OM4MX | 1 | 59 | 013 | 59 | 021 | JN87WV | 121 | 121 | |
210620 | 0839 | OM5LD | 1 | 59 | 014 | 59 | 026 | JN98AH | 75 | 75 | |
210620 | 0840 | OM3CPW | 1 | 59 | 015 | 59 | 017 | JN88OD | 108 | 108 | |
210620 | 0840 | OM4KK | 1 | 59 | 016 | 59 | 013 | JN88WS | 24 | 24 | |
210620 | 0844 | OK2DTF | 1 | 59 | 017 | 59 | 009 | JN89QG | 54 | 54 | |
210620 | 0845 | OK2BXI | 1 | 59 | 018 | 59 | 020 | JN89SJ | 56 | 56 | |
210620 | 0847 | OK2VWM | 1 | 59 | 019 | 59 | 018 | JN89PP | 89 | 89 | |
210620 | 0852 | OL1B | 1 | 59 | 020 | 59 | 048 | JO80IB | 151 | 151 | |
210620 | 0854 | OK1XBF | 1 | 59 | 021 | 59 | 040 | JN69MJ | 361 | 361 | |
210620 | 0855 | HG6Z | 1 | 59 | 022 | 59 | 072 | JN97WV | 186 | 186 | ✓ |
210620 | 0858 | OK2KZO | 1 | 59 | 023 | 59 | 038 | JN88AU | 141 | 141 | |
210620 | 0859 | OK2IGG | 1 | 59 | 024 | 59 | 091 | JN79QJ | 194 | 194 | |
210620 | 0900 | 9A2AE | 1 | 59 | 025 | 59 | 074 | JN86HF | 322 | 322 | ✓ |
210620 | 0906 | YO5LD | 1 | 59 | 026 | 59 | 067 | KN05NR | 433 | 433 | ✓ |
210620 | 0907 | OM7CM | 1 | 59 | 027 | 59 | 014 | JN98NR | 90 | 90 | |
210620 | 0909 | OK2BMJ | 1 | 59 | 028 | 59 | 007 | JN89VC | 19 | 19 | |
210620 | 0911 | SN9W | 1 | 59 | 029 | 59 | 069 | JO90PP | 209 | 209 | ✓ |
210620 | 0913 | S53MR | 1 | 59 | 030 | 59 | 071 | JN86AO | 301 | 301 | ✓ |
210620 | 0916 | 9A0BB | 1 | 59 | 031 | 59 | 132 | JN85EI | 421 | 421 | ✓ |
210620 | 0920 | 9A3SM | 1 | 59 | 032 | 59 | 076 | JN85FW | 357 | 357 | ✓ |
210620 | 0923 | S58W | 1 | 59 | 033 | 59 | 021 | JN65XM | 489 | 489 | |
210620 | 0926 | SN9A | 1 | 59 | 034 | 59 | 026 | JO90OI | 178 | 178 | ✓ |
210620 | 0934 | OK1DOY | 1 | 59 | 035 | 59 | 088 | JO60UQ | 360 | 360 | |
210620 | 0936 | OM3CVV | 1 | 59 | 036 | 59 | 017 | JN88TR | 37 | 37 | |
210620 | 0943 | OK1DOL | 1 | 59 | 037 | 59 | 117 | JN69OU | 358 | 358 | ✓ |
210620 | 0945 | OM3RM | 1 | 59 | 038 | 59 | 070 | JN88QA | 115 | 115 | |
210620 | 0948 | 9A4P | 1 | 59 | 039 | 59 | 075 | JN85OO | 380 | 380 | ✓ |
210620 | 0950 | 9A1E | 1 | 59 | 040 | 59 | 107 | JN85QT | 355 | 355 | ✓ |
210620 | 0953 | OK2KUB | 1 | 59 | 041 | 59 | 062 | JN89BO | 151 | 151 | |
210620 | 0955 | OK2RSC | 1 | 59 | 042 | 59 | 011 | JN89QH | 57 | 57 | |
210620 | 0957 | OM6AKO | 1 | 59 | 043 | 59 | 011 | JN99LB | 74 | 74 | |
210620 | 1002 | 9A1N | 1 | 59 | 044 | 59 | 112 | JN85LI | 411 | 411 | ✓ |
210620 | 1006 | OM3WMA | 1 | 59 | 045 | 59 | 080 | JN88RT | 41 | 41 | |
210620 | 1010 | 9A1VZD | 1 | 59 | 046 | 59 | 091 | JN86BE | 340 | 340 | ✓ |
210620 | 1014 | 9A0V | 1 | 59 | 047 | 59 | 094 | JN95PE | 434 | 434 | ✓ |
210620 | 1015 | OM5CC | 1 | 59 | 048 | 59 | 030 | JN98JD | 112 | 112 | |
210620 | 1019 | YU7ACO | 1 | 59 | 049 | 59 | 077 | KN05RD | 502 | 502 | ✓ |
210620 | 1020 | OM3TGE | 1 | 59 | 050 | 59 | 031 | JN98FV | 38 | 38 | |
210620 | 1021 | OK2BSN | 1 | 59 | 051 | 59 | 030 | JN99CS | 90 | 90 | |
210620 | 1022 | OM4AJH | 1 | 59 | 052 | 59 | 012 | JN88XR | 28 | 28 | U |
210620 | 1026 | OM2RL | 1 | 59 | 053 | 59 | 067 | JN88NR | 68 | 68 | |
210620 | 1026 | OK2VZE | 1 | 59 | 054 | 59 | 123 | JN89JM | 104 | 104 | |
210620 | 1029 | OM3TFP | 1 | 59 | 055 | 59 | 006 | JN98EV | 32 | 32 | U |
210620 | 1031 | OM3MW | 1 | 59 | 056 | 59 | 011 | JN98BX | 13 | 13 | |
210620 | 1032 | OK2VLT | 1 | 59 | 057 | 59 | 101 | JN99CS | 90 | 90 | |
210620 | 1034 | OK2KCN | 1 | 59 | 058 | 59 | 106 | JN89OI | 69 | 69 | |
210620 | 1039 | OK1KKI | 1 | 59 | 059 | 59 | 097 | JN79NF | 209 | 209 | ✓ |
210620 | 1041 | OM2DT | 1 | 59 | 060 | 59 | 039 | JN88QQ | 54 | 54 | |
210620 | 1046 | OK1TDO | 1 | 59 | 061 | 55 | 068 | JO70TA | 205 | 205 | |
210620 | 1049 | OK5SE | 1 | 59 | 062 | 59 | 061 | JN89DP | 142 | 142 | ✓ |
210620 | 1054 | OM1OW | 1 | 59 | 063 | 59 | 016 | JN98HS | 54 | 54 | |
210620 | 1055 | OM3WAN | 1 | 59 | 064 | 59 | 007 | JN88VP | 40 | 40 | U |
210620 | 1057 | OK2BJW | 1 | 59 | 065 | 59 | 014 | JN89SM | 68 | 68 | U |
210620 | 1059 | OK2BPN | 1 | 59 | 066 | 59 | 038 | JN89UF | 34 | 0 | er |