Dokładnie przestało padać, kiedy było to wygodne. Przez całą drogę pada deszcz, ale tylko łatwo. Ale niebo wylewa się przed Myjava. Tym bardziej zaskakujące, kde od Sobotišťa presvitá modrá obloha. Zjavne fúka, ale aj cesta je z časti suchá. Na Černeckom vrchu je mokro a blatisto, ale neprší. Sláva!
To niewiarygodne, koľko antén sa zmestí do osobného auta. Tentokrát veziem 4x 5-elementov DK7ZB yagi jeden 2x 8-elementov DK7ZB yagi, ktoré nakoniec nepoužijem. Ale to predbieham. Postaviť prvú anténnu sústavu ide hravo aj v silnom vetre. Zato postaviť druhý stožiar nie. Chcel som skúsiť tenší výsuvný stožiar pridržiavaný stojanom na bicykel a na vrchu so štyrmi kotevnými lankami. Ale sila vetra bola taká, že sa stožiar chcel prevrátiť aj bez antén. Radšej som teda opäť antény aj stožiar rozobral a rozhodol sa ísť na jednu anténu.
Keďže som mal značnú časovú rezervu, tak som skontroloval aj majáky OK0EWW a OE3XTR. Všetko funguje. Začínam teda načas. zespół, že sa koná Alpe-Adria UHF Contest, tak vyzerá, že na pásme je menej staníc. Zato rušenia neúrekom! Na pár kilometrov vidím na Draha OM3CQF. Rušenie však neprichádza zo susedného kopca, ale zo 40 kilometrov ďalekého Považského Inovca, kde je Laco OM4AGW.
Czytasz:
Porovnanie sily signálov
Ak vezmeme výpočet útlmu šírenia rádiového signálu vo voľnom priestore: Au = 20 x ( – 4.622 – log f – log L)
OM3CQF 15W + dlhá F9FT anténa, vzdialenosť 7 kilometrów
- útlm šírenia rádiového signálu vo voľnom priestore -92,5 dB
- +42 dBm výkon + 13 dB zisk antény -92,5 dB útlm šírenia + 14 dB zisk antény = -23,5 dBm
OM4AGW 100W? + sústava antén 18dBd?
- útlm šírenia rádiového signálu vo voľnom priestore -107,6 dB
- +50 dBm výkon + 18 dB zisk antény -107,6 dB útlm šírenia + 14 dB zisk antény = -25,6 dBm
Znamená to, że signál OM3CQF je u mňa o 2 dB silnejší a predsa nespôsobuje také problémy v prijímači.
Kolísavý VKV PA
Striedajú sa momenty, keď stanice nepočujem s momentami, keď počujem veľmi dobre. Prekvapí preto úspešný sked s Robertom I1BPU z dystansu 780 kilometrów! Chvíľu po ňom volá aj I3FGX jeden IK4GNG.
Hľadám smery odkiaľ je rušenia najmenej. Prekvapí úspešný sked s OM0AJ z KN09. Jano má len 7-elementovú DK7ZB yagi anténu a 50W. Línia medzi nami je však pretkaná kopcami. Pomohol aj odraz od menšieho lietadla. Na neho nadväzuje YO5OHB z KN17.
Napriek inak otočenej anténe počujem volať YU7ACO z KN05, čo je vyše 500 kilometrów. Prekvapí Lojzo OM3WAN, ktorého som vo VKV PA ešte nerobil. Spojením s OK1FCJ pribúda pomerne vzácny lokátor JN87 a susedný JN97 „vyfarbil“ HA2NP. Po dlhšom naháňaní sa darí spojenie aj s 9A3SM. Veľká poklona patrí big-gun HG1DRD – Tamász prišiel na moju prosbu o sked!
Vďaka filtrom v skvelom programe Marca DO5AMF pre chat cez KST si všimnem SO7M. Navrhuje sked na 144,300 MHz. Bez šance… ale počul som ho tam na moment. Skúšam ho vytiahnuť na 144,394 MHz a skutočne sa to darí! Jediná poľská stanica, a to z lokátora KO00.
Už počas contestu si všímam nezvyklo vysoký počet staníc z JO60. V logu ich mám až osem. VKV PA sa už končí, keď dostávam správu od OM0AB. Toho som v týždni poprosil, že by som rád skúsil sked. Jožko nezabudol a tak sme sa do toho vrhli. Spojenie sme dávali dokopy asi 6 minut, lebo na trase bolo len pár menších lietadiel. Predsa odraz od veľkého lietadla je o niečom inom: je oveľa silnejší a dlhší. Odrazy od malých lietadiel trvajú len pár sekúnd a na celé spojenie to nestačí. Ale podarilo sa, Jožko dlhšie skúšal pobrať môj lokátor, ale šťastie nám zaprialo. To już koniec 104 połączenie z 29 kwadraty lokalizacyjne, 10788 punktów.
Nezvyklý je prínos bodov zo severozápadného smeru: