La radiodifusión portátil no siempre es agradable. Esto es completamente cierto para un domingo de noviembre., en el que cayó el término VKV PA. Como en la última ronda, aj tentokrát som išiel bez prívesného vozíka, takže všetok materiál som prepravoval v aute. Má to svoje výhody aj nevýhody. Keďže po prechode na zimný čas ale začína VKV PA už o deviatej hodine ráno, tak vzhľadom ku dĺžke cesty a budovaní setupu nemá zmysel ani uvažovať o zložitejšom setupe.
Vyrážam z domu 6.45 a na krajinu padajú snehové vločky. Je jasné, že ak je to v nadmorskej výške 200 metros, tak o 300 metrov vyššie to bude…. veselé. A tak aj bolo. Sneh, vietor, hmla, dážď, sneh. Teplota je akurát okolo nuly, lo que significa, že všetko je momente mokré a studené. me alegro, keď sa konečne schovám do auta.
Ohrievač beží, ale AirScout hlási, že nemá žiadne údaje o lietadlách. Na zisťovanie prečo už nie je čas. Budem sa musieť zaobísť bez tohto pomocníka. S malým meškaním začínam vyhľadávať. Staníc nie je veľa, na neďalekej Žalostinej nie je Draho OM3CQF, ktorý však na pásme nechýba. Je to veľmi cenné a prejav spolupatričnosti. Na výzvu prichádza viacero staníc. Azimut na rotátore je mierne posunutý, ale ak si mám vybrať, či ísť z auta a korigovať ho, tak radšej nie. Najmä keďže sa ozýva už aj bubnovanie dažďových kvapiek.
V prvej hodine robím 41 spojení vrátane troch spojení do Nemecka: DB7MM/P, DK1FG un DK4MD. Druhú hodinu sa už zameriavam na násobiče. Cez KST chat naháňam aj blízke stanice z JN87 (HA1VQ) a JN97 (HA4BF un HA5OO). Jednotku s hviezdičkou má OK1MHU, ktorý na sked prichádza takmer okamžite. Skoda, že zo slovenských KN štvorcov na KST chate nikto. Darí sa napríklad KN17 (YO5DND, YO5BQQ un YO5AVN).
Poslednú hodinu začína Dano, OM4AQP, ktorý oprášil VKV zariadenie a zavolal. Objavujú sa aj talianske stanice. Priam buráca I3QJZ z JN55 a strieda ho I4GEI z JN63. Násobiče ešte dopĺňam SN9W z JO90.
Sumárne 95 conexión a 24 lokátorových štvorcov dáva niečo vyše 8-tisíc bodov. Podarilo sa pozdraviť viacero priateľov. Používal som Kenwood TS-2000 transceiver s HA8ET predzosilňovačom un 4x 5 elementos DK7ZB yagi.
Von z auta sa mi síce nechce, ale nie je tu nikto, kto by antény a stožiar demontoval. Teplota trocha stúpla, takže káble a to, čo sa dotklo zeme – čo bolo skoro všetko – je naviac zablatené. Kratučko pred odjazdom z hmly vychádzajú dvaja jazdci na koňoch. Po neďalekej ceste za celú dobu prešlo áut spočítateľných na prstoch jednej ruky. Nečas, že by ani psa nevyhnal. Ale zrejme rádioamatéra vyženieš…